Frågor & svar

Hem > Frågor & svar

Vanliga frågor om tjänster

Det styrs av vad du har för elavtal. Ett vanligt exempel är en laddhybrid med ett 11 kW batteri. med ett elpris på låt säga 50 öre kwh inklusive skatter och påslag samt elnätsavgift om 100 öre kWh blir kostnaden 1.50kr per Kwh. Då laddar du batteriet fullt för 16,50 kr.

Ja. men det är betydligt mer fördelaktigt att hyra den efter 24 månader. Infra Charging förbinder sig alltid att köpa laddboxen efter 24 månader, dvs ingen risk ligger på kunden.

Mycket kan ske under 2 år, tidigare har vi sett krav på modernare laddbox, ny utveckling inom smidiga betallösningar och nya lösningar på eventuellt kostsamma fel. Vi hjälper dig med allt.

Det beror på tillvalen. Restvärdet är relativt högt, men vill du istället fortsätta hyra laddboxen efter 24 månader så går det också bra. Då betalar du en låg månadskostnad för ett riskfritt ägande. Äger du däremot boxen står du själv för värdeminskningen, precis som med all elektronisk utrustning.

Ja, efter 24 månader är det 3 månader uppsägningstid. Laddboxen lämnas tillbaka medan övriga fasta installationer behåller kunden. Vill du exempelvis ha en modernare laddbox efter 4 år blir de bytet smidigt och enkelt.

Om kabeldragningen eller grävning överstiger det som ingår i standardinstallationen så tillkommer en kostnad beroende på hur många extra meter som det är.

Avdraget fungerar på samma sätt som för ROT eller RUT med skillnaden att avdraget gäller både material och arbetskostnad. Det låga priset är beroende av detta utnyttjas.

Vi erbjuder en lösning från Monta men med fler funktioner än deras gratisversion. De tar alltid ut en %-sats på betalningar som görs.

Då kommer vi och hämtar laddboxen. Övrig installation tillhör fastigheten och ägs av kunden.

Ja, men om du som kund väljer att sälja den till oss för restskulden efter 24 månader så övergår den såklart i vår ägo.

Laddboxen har 5års garanti.

Du ringer eller mailar oss. Vi går in digitalt och felsöker den. Om det är något fel på laddboxen som innefattas av garantin så löser vi det. Om det är något som beror på handhavandefel, skadegörelse eller liknande som inte går att lösa på distans så lämnar vi en offert på att fixa detta. Kostnaden kan gå på din hemförsäkring/drulleförsäkring beroende på fel och vad du har för försäkring.

Då ringer du oss så lämnar vi offert på att fixa denna inom kort. Du aktiverar din hemförsäkring beroende på kostnad och hemförsäkringsvillkor.

  • Du får support och felanmälan, laddboxen måste fungera och då är det tryggt att snabbt kunna få hjälp.
  • Laddboxarna och dess appar blir även mer och mer tekniskt avancerade med t ex betalfunktioner mm som kan vara svåra att administrera själv.
  • Teknikutvecklingen går fort. Om 2 år så kanske laddboxen är omodern och då kan det vara skönt att inte ha köpt en laddbox för ett stort belopp.

Frågor om installation

Kabeldragning, klamring, håltagning och grävning kan ske med hjälp av våra installatörer men elinstallationen och driftsättning sker av behörig elektriker.

Ja, elektrikern är godkänd av Elsäkerhetsverket för en trygg installation.

Elektrikern städar inte i den utsträckningen som du kanske vill men tar undan så gott det går, men om det är en håltagning eller annat ingrepp så kan det bli lite damm som kunden själv får ta bort.

Skyddsröret som elkabeln placeras i grävs ner på ca 35-50cm djup. Det förses även med markeringsband så att ingen i framtiden ska gräva hål på det.

Nej, men vi lägger tillbaka allting så att det ser så bra ut som möjligt.

Ja, även om det såklart med fördel anpassas efter den enklaste kabeldragningen och var bilen är placerad när den är parkerad. Dock ska den placeras på ca 140cm höjd pga barnsäkerhet.

Vi är med dig hela vägen

Felanmälan & support

Vi påbörjar din felsökning inom 1 från att du felanmält (vardagar 09-16)